De eerste dagen op Curaçao 🏝

10 februari 2019 - Willemstad, Curaçao

Inmiddels ben ik al 4 dagen op Curaçao en ben ik opzich wel al een beetje gewend. Ook heb ik al een paar leuke dingen gedaan op het eiland.

7 februari:

Om 03:42 ging mijn wekker af donderdag, en daar had ik eigenlijk geen problemen mee. De uurtjes ervoor sliep ik met wat spanning. Een beetje te vergelijken met het gevoel dat je vroeger had, de nacht voor je verjaardag of Sinterklaas 😂

We vertrokken lekker op tijd (04:45) naar Schiphol en rond 09:00 nam ik daar afscheid van mam, pap, Jelke en Bente.. 😪. Daarna vertrokken Maud en ik vol goede moed naar de douane. Nadat ze mijn krultang en skib-bo kaarten hadden gecheckt konden we door de gate en na 2 films, 2 maaltijden, een beetje slaap, wat spelletjes en 10,5 uurtjes vliegen, landden we op Curaçao!

Pinnen was de eerste uitdaging. Nadat we wat Antiliaanse gulden in onze handen hadden, werden we opgehaald door het bedrijf waar we een auto bij huren. Een halfuur later, reden we met ‘onze eigen’ krakkebak, een witte Volkswagen golf (paar edities geleden), naar Villa Ananas 2. Dat is het studentenhuis, waar we met ongeveer 13 anderen wonen. Ons eerste avondmaal, macaroni, aten we met een aantal meiden en na een rustige avond, was ik blij dat ik om half11 (ongeveer 24 uur later, want hier is het 5 uur eerder) kon gaan slapen.

8 februari:

Om half 7 was ik, na een prima nacht, klaarwakker en ben ik opgestaan. Een paar uurtjes later hebben Maud en ik boodschappen gedaan bij Mangusa: een hele grote supermarkt waar ze alles hebben. En met alles bedoel ik ook gewoon zo wat alles wat ze ook in Nederland hebben. In een gemiddeld schap zie je bijna meer bekende, dan onbekende merken: jumbo-huismerk, perfekt, gewoon,markant en veel bekende A-merken uit Nederland. Een hele rij met wel 50 (?) verschillende soorten afwasmiddel en dozen met kerstmis-koekjes zijn blijkbaar ook normaal.

Daarna heb ik voor het eerst koud gedoucht. Water en elektriciteit zijn duur op het eiland, waardoor we geen warm water hebben.. Dat is wel wat anders dan een warme douche en een kokend water kraan voor je thee. Het scheelt dat het hier elke dag 28 graden is (😄) en de waterleidingen op het dak liggen zodat het water niet heel koud is. Na de douche zijn Maud en ik naar Mambo beach geweest en hebben we een middag op het strand gelegen 🤩. En ‘s avonds zijn we met veel huisgenoten op stap geweest naar wet&wild 👯‍♀️. Was ergg gezellig!

9 februari:

Gisteren hebben we een rustig dagje gehad. Lekker uitgeslapen, ondanks het geschreeuw van de vogels hier. Daarna rustig ontbeten en ‘s middags hebben wat gezwommen en gezond bij het zwembad bij ons huis. Om 17:00 zijn we richting het Jan Thiel strand gegaan. Op zaterdagmiddag is er namelijk van 17:00 tot 18:00 happy hour bij Zanzibar: 1+1 gratis. Daar moesten we natuurlijk gebruik van maken met wat Amstel bright’jes 😇. Rond 00:00 waren we thuis en ben ik lekker mijn bed in gedoken, zodat we de dag erna fris en fruitig naar het strand konden 😊

1. Gonnie:
    10 februari 2019
    Zo te lezen alles wat een vrouw van 20 nodig (....behalve het douchewater) heeft!