Wel carnaval, maar genne vastelaovend ❤️💛💚

3 maart 2019 - Willemstad, Curaçao

Terwijl ik geniet van een Amstel bright op het strand, zit ik na te denken over alle leuke dingen die ik de afgelopen twee weken heb gedaan!

Voordat ik wegging zei vooral iedereen: GENIET ERVAN! Ik kan jullie vertellen dat ik hier volop geniet, van alles wat ik doe en wat ik meemaak ❣️ Terwijl ik door mijn foto’s scroll die ik de afgelopen twee weken heb gemaakt, geniet ik alleen al!

Na de eerste stage week, hebben we met alle huisgenoten een leuk weekend gehad! Vrijdag én zaterdag gingen we gezellig drankjes drinken bij een beachclub.

Zondagmiddag zijn Maud en ik voor het eerst in het centrum van Willemstad geweest. Het centrum van Willemstad wordt gescheiden door de welbekende Pontjesbrug, die natuurlijk veel fantastischer lijkt op foto’s, dan in het echt 😉. Maar dat mag de pret niet drukken! Het was toch erg leuk om via de Pontjesbrug op en neer te lopen tussen Punda en Otrobanda. Ook hebben we wat foto’s gemaakt bij de ‘curacao’ en ‘dushi’ letters. Je bent buiten stagiaire op het eiland, natuurlijk ook toerist! De tweede week stage begon de maandag daarna. Zoals ik in de vorige blog al vertelde, had ik tijdens de eerste week nog geen lessen kunnen geven. Gelukkig kwam hier een beetje verandering in tijdens de tweede stageweek. Ik heb tussendoor van alles gedaan met individuele kinderen en heb enkele lessen gegeven, waaronder een gymles. De kinderen waren erg enthousiast en hebben een uur lang hard gesport in de warme zon! De speelzaal waar de gymlessen ook wel eens in gegeven worden was namelijk kleiner dan wat wij gewend zijn van een speelzaal en met een klas van 33 kinderen weet ik niet of je echt aan ‘gymmen’ toe komt in zo’n klein zaaltje.

Een ander mooi momentje was de dinsdagavond die week. Op woensdag ben ik meestal vrij, dus gingen we met een groepje op stap. Rond 12 uur besloten we dat we nog wel wat anders wilden meemaken en gingen naar ‘Tap maar in’; de lokale karaokebar. Omdat het dinsdagavond was, waren er op ons na, maar 5 andere mensen. Je had erbij moeten zijn zullen we maar zeggen! We hebben de avond daar, onder het genot van een biertje, heerlijke mozzerella sticks en prachtig (vond ik toen tenminste..) gezang mooi afgesloten!

Het weekend van vorige week was ook weer erg leuk! Lekker drankjes drinken en dansjes doen met mijn huisgenoten, beschrijft de vrijdag en zaterdagavond het beste! Op zondagmiddag zijn we met een groepje naar Otrobanda gegaan. Hier was die middag de kinderkarnaval parade, waar ook kinderen uit mijn stage klas aan mee deden. Ondanks het lange wachten, (we stonden om half 5 klaar voor de parade, die pas om half 7, eindelijk langskwam) was het een mooie parade. Kinderen waren erg mooi verkleed en geschminkt en dansten met zijn allen op de Curaçaose muziek die met een flink volume uit de boxen kwam.

Afgelopen week heb ik weer een leukere stage week gehad! Ik heb verschillende lessen mogen geven, waaronder schrijven, rekenen, taal en tekenen. Mijn stage op vrijdag stond in het teken van carnaval. Alle kinderen mochten in hun eigen kleding (dus geen uniform) naar school komen en zich verkleden in de stijl van de indianen. De tooien die kinderen ophadden zagen er mooi uit en er was veel werk aan besteed. Rond 9 uur gingen alle kinderen met hun stoel naar buiten om allemaal op het plein te gaan zitten voor de ‘optocht’. Tijdens de optocht mocht er steeds een klas langs alle kinderen lopen en werd er gedanst door de kinderen en de juffen. Ik liep met mijn klas de ‘optocht’. Het was een simpele optocht, maar heb er wel echt van genoten. De juf die tijdens de optocht alles regelde zei tijdens onze ronde nog tegen mij: ‘Dansen juffrouw! Geniet van het leven. Zo is het hier op Curaçao. We genieten van alles op muziek. Dit is onze cultuur.’ En dat omschreef de carnavalsdag op school perfect. Na de pauze verzamelde alles kinderen zich en werd er een prijsuitreiking gehouden voor de mooiste tooien per klas. Voor de jury vroegen ze de directrice naar voren, maar zij was niet in de buurt... En toen.. Vroegen ze mij naar voren 😂 Omdat ik op dit moment de enige Nederlandse stagiaire op de school ben en er verder sowieso niet veel Nederlandse juffen of kinderen op de school zitten, vond de juf die alles aan elkaar praatte dit speciaal. Dus ik naar voren, waarna ik met die juf, uit elke klas de mooiste tooien heb gekozen. Ik vond het zelf ook speciaal dat ik het op deze manier mocht meemaken en vond het erg leuk om te doen! 😊

Nu is het weer weekend en morgen gaan we met heel Villa Ananas 2 naar Willemstad om naar de grootste parade van de carnaval te gaan kijken. Koelbox mee met eten en drinken, en genieten van de carnaval hier op Curaçao.

Vandaag heb ik wel even een klein dipje, aangezien de vastelaovend nu is begonnen in Limburg. Heel veel foto’s en filmpjes komen voorbij. Ik bekijk ze graag, maar ben ook wel jaloers dat ik er niet bij kan zijn. Maar ach, ik kan nog genoeg jaren carnaval vieren in Limburg. Dit jaar vier ik gewoon carnaval op Curaçao en dat is ook zeker geen straf 🌞

Ik hoop dat jullie met plezier mijn blog hebben gelezen (hij is weer lekker lang, zie ik nu ik door mijn blog scroll 😅) en zal jullie in de volgende blog laten weten hoe de grote parade was. Van de parade zullen ook weer foto’s/filmpjes verschijnen op mijn instagram en snapchat, en daarna op de site van mijn blog!

Ik wins idderein dea nag vastelaovend geit vieren, nag n paar biëstig schoene daag! GENIET ❤️💛💚

Kusjes 💋

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Angelique Reijnders:
    3 maart 2019
    Super Sjuul. Ik ben er geweest en vond het geweldig. Vroeg me ook af hoe het zou zijn om daar op school te werken. Dankzij jouw blogs krijg ik nu leuke inkijkjes. Enjoy!