Op. De. Helft. šŸ˜±

24 maart 2019 - CuraƧao, CuraƧao

Dag 46 van de 91 hier op CuraƧao.. Dat betekent dat we al op de helft zitten.. šŸ˜±Ā

De tijd vliegt hier echt! Ik heb nog steeds het gevoel dat we hier pas twee weken zijn, terwijl het er alweer 6 zijn.Ā

Afgelopen weken hebben we weer van alles meegemaakt. Hieronder wat highlights van de afgelopen weken.Ā

De hightlight waar ik niet heel trots op ben: twee weken geleden was ik met Krakkie, onze Volkswagen Golf, naar stage gereden. Toen ik weer naar huis wilde rijden, startte de auto niet meer.. Gelijk ging er een lampje branden bij mijšŸ’” Helaas hadden de lampjes in mijn auto te lang gebrand, en dus: accu leeg. Na een tijdje zoeken naar iemand met startkabels, had ik gelukkig een man gevonden die Krakkie weer aan de praat kreeg! Binnen enkele seconden startte de auto weer en kon ik fijn naar huis rijden šŸ˜… Sinds die tijd doe ik mijn lichten dus niet meer aan, wanneer het ook niet meer echt nodig is šŸ˜Š

Op zondag 3 maart was de grote karnavals parade op CuraƧao. Met heel Villa Ananas 2 gingen we op zoek naar een plekje langs de weg. Koelboxen gevuld, chips mee, en genieten van de wagens, muziek, maar vooral van de mooie kostuums!Ā

2 dagen later, op 5 maart, was dan mijn verjaardag. Voor het eerst in 21 jaar een verjaardag zonder pap, mam en Jelke. Toch wel raar, maar ondanks dat, heb ik een hele leuke dag gehad! De dag begon al erg vroeg, want om 04:30 ging mijn eerste wekker: Maud en ik gingen de Christoffelberg beklimmen! Dit is de hoogste berg van CuraƧao. Jullie moeten nu niet verwachten dat dit een Ć©chte hoge berg is, maar toch was hij zoā€™n 370 m. Om 06:30 begonnen we onze trip en na zoā€™n 50 minuten, hadden we de top bereikt! Dit zorgde voor een prachtig uitzicht over het eiland en de zee. Het was een leuke klim, waarbij je op het laatste echt even moest klimmen en klauteren tussen de rotsen! Rond 09:00 reden we weer terug naar Villa Ananas 2. Aan het einde van de morgen zijn we naar het strand: Blue bay gereden, waar we hebben gelunchd en off course: gezwommen hebben en lekker in de zon hebben gelegen šŸ¤©šŸŒž

ā€˜S avonds zijn we met een gedeelte van het huis op stap geweest, om mn bday te vieren šŸ˜Š

Doordat er hier karnaval was, had ik net als jullie een weekje vakantie! Buiten mijn verjaardag, zijn we lekker naar strandjes geweest, hebben we lekker gegeten en zijn we natuurlijk op stap geweest! De zaterdag na de karnaval, was er zelfs een ā€˜Hollandā€™s carnavalsfeestjeā€™ op Wet&Wild. Dit is een beachclub, waar wij meestal op vrijdag te vinden zijn šŸ˜‰Ā Ik had het al verwacht, maar het was natuurlijk geen carnaval die wij, uit Limburg, kennen. Om toch een beetje in de Limburgse carnavalssfeer te komen, ging ik een Limburgs carnavalsliedje aanvragen.. En toen kwam de domper van de avond vanuit de DJ: ā€˜Ja, ik ben een Brabantse carnavalsvierder en heb dus helemaal geen Limburgse carnavalsmuziekā€™... Ik (en Maud ook) was dus diep teleurgesteld, waarna we een beetje getroost werden doordat hij toch nog een Limburgs liedje had gevonden: Roetewisser. Daar moesten we het helaas mee doen šŸ˜…

Vorige week zaterdag hebben we met een paar huisgenoten 2,5 uur boodschappen gedaan voor de BBQ met het huis, ter gelegenheid van de verjaardagen van twee huisgenoten en van mij! Aan het einde van de middag ging de BBQ aan en hebben we gezellig met zā€™n allen gegeten, gedronken en gelachen. Sā€™avonds gingen we naar de poolparty van Villa Ananas 1 šŸ

Afgelopen woensdag hebben we de ouders van Maud opgehaald, waarmee we ook wat leuke dingen hebben gedaan en aankomende woensdag gaan we met Mauds ouders, Maud, Tessa en ik naar Klein CuraƧao šŸ˜

Dat waren de hightlights van de afgelopen weken wel weer denk ik zo. Zometeen ga ik met Maud lekker naar Kokomo (strandje) en dan kan morgen weer een nieuwe week stage beginnen šŸ˜Š

Kusjes šŸ’‹šŸ’‹šŸ’‹šŸ’‹

Sjuul