Beestenbende: snorkelen tussen de zeeschildpadden en mierenparade door mijn kamer šŸ¢šŸœ

12 april 2019 - Willemstad, CuraƧao

Hoi hoi šŸ™‹šŸ¼ā€ā™€

Daar ben ik weer. Nog steeds genietend op het altijd zonnige CuraƧao... Ofja meestal zonnig dan... want soms komt het hier ineens met bakken uit de lucht, terwijl je bijvoorbeeld op het strand ligt te zonnen of staat te dansen met een brightje in je hand op Zanzibar. Het scheelt wel, dat je een uurtje later niets meer ziet van de gevallen regen . šŸ˜Š

Van pap en mam kreeg ik wat tips en tops over mijn blog. En ja, naar je ouders moet je luisteren. Ze zeiden dat een (zoals jullie me kennen) veel te lange blog, leuker om te lezen was dan de laatste. Dus nou hier komtie weer! Ik ga mā€™n best doen hoor.Ā

De afgelopen weken bestonden uit Klein CuraƧao, stranden bezoeken, op stage knuffelen met de kids, op stap gaan, de verjaardag van mijn mentor, uren wachten bij stoplichten en mieren, kakkerlakken en rattenkeutels in Villa Ananas 2 šŸ˜„šŸ˜„

27 maart gingen we een dag naar Klein CuraƧao. Dit is een onbewoond eiland in de buurt van CuraƧao.Ā
Om half 9 vertrokken we met de catamaran en na 2 uurtjes op de boot kwamen we aan bij het prachtige Klein CuraƧao. Onderweg was af en toe heftig, met wat verdwaalde golven, die ons tegenmoet kwamen op de boot. Resultaat: kletsnat. Maar we mochten niet zeuren, we gingen tenslotte naar Klein CuraƧao šŸ˜ Toen we bij het eiland aankwamen, zwommen we vanuit de boot naar het strand en omg dat zand, zo wit, zo zacht (?), zo fijn. Gewoon heerlijk. En dan de zee. Het water bij de stranden op CuraƧao zijn sowieso heel erg blauw, maar het water bij Klein CuraƧao overtrof zelfs die stranden. Wauw, wat een blauw water en wit strand. Na een paar uurtjes ā€˜getannedā€™ te hebben, ging om 12:30 de heuze ā€˜BBQ-belā€™. We zwommen terug naar de boot, waarna we genoten van de BBQ Ć©n we genoten van de schildpadden die om de catamaran zwommen šŸ¢. Na nog een rondje op het eiland gelopen te hebben, was het alweer tijd om terug te varen en hebben we uiteindelijk nog op het strand van Jan Thiel van de zonsondergang genoten!

De dag na Klein, gingen we snorkelen op Playa Grandi. Dit is een strand waar verschillende zeeschildpadden in het ondiepe water zwemmen. Het was heel mooi om zo dicht bij de zeeschildpadden te zwemmen. Ze waren helemaal niet bang en zwommen eerder naar de mensen toe, dan van de mensen af. Na het snorkelen met de zeeschildpadden en visjes, zijn we naar een ander strand geweest: Cas Abao. Het is een prachtig strand met een hele mooie blauwe zee... verrassend hĆØ šŸ˜„

Op maandag begon mijn week stage weer, waarin ik inmiddels (gelukkig), al heel wat meer lessen mag geven. Wanneer de bel in de ochtend gaat, gaan de kinderen in een rij van jongens en van meisjes staan. Sinds een paar weken voer ik een ideetje uit van Facebook, waar ik erg benieuwd naar was. Misschien ken je het wel? Kinderen komen binnen en wanneer ze de leerkracht voorbij lopen, kiezen ze voor een knuffel, hand, highfive of box om aan de juf te geven. Ā Van alle meiden krijg ik meestal een knuffel. Bij de jongens varieert het tussen een knuffel, hand, highfive, .....of ze doen supercool en trekken hun hand snel weg, zodat de highfive of een box op het laatste moment niet meer mogelijk is šŸ˜‰. Het is erg leuk en fijn om elk morgen ieder kind even te zien en te begroeten, voordat de dag begint.Ā

Op vrijdag was de juf jarig, waarbij ik stageloop. De dag waarop de leerkracht hier jarig is, mag gezien worden als een heuze feestdag! De hele dag hoeft er vanuit de directie geen les gegeven te worden. We gingen die dag niet rekenen, schrijven, taal en Papiaments doen, maar hebben geschilderd, gedanst met filmpjes van Just Dance, gezongen en heel belangrijk: de kinderen kregen chips, drinken en snoep! Omdat de juf jarig was, mocht ze ook om half 12 al gaan, terwijl de kinderen pas om half 1 uit zijn. Ik heb geen idee hoe ze dit in andere klassen oplossen, maar ik heb het laatste uurtje gedraaid, samen met de onderwijsassistente. Het was een gezellige dag, waar we allemaal van genoten hebben!Ā
Om 13:00 werd ik door Maud opgehaald op school en kon het weekend beginnen! ā€˜s Middags hebben we twee huisgenoten naar het vliegveld gebracht.. Zij gingen helaas alweer naar huis! Voordat we naar het vliegtuig reden, moesten we nog even langs het huurbedrijf met Krakkie.. Hij had weer eens kuren, waardoor we niet meer goed konden schakelen..Ā
Vanuit het vliegveld reden we naar beachclub ā€˜Chillā€™, waar elke vrijdagmiddag door veel mensen op het eiland het weekend ingeluid wordt. Samen met je collegaā€™s.. of huisgenoten drink je daar een welbekende ā€˜vrijmiboā€™ (vrijdagmiddelborrel šŸ˜‰). Een bucket met Brightjes zijn de favoriet van de meeste! Onderweg naar ā€˜Chillā€™, stonden we weer eens 5 minuten te wachten voor een rood stoplicht.. Lekker muziekje op, tot we ineens gezwaai zagen van een man in de auto naast ons. De muziek toch maar even wat zachter gezet, waarna de (ik denk Nederlandse) man zei: ā€˜Hoi meiden, zijn jullie Nederlands? āž” Ja, duhh. Dat zal je toch wel gezien hebben šŸ˜…. Waarop hij zei: Oah dan wens ik jullie nog heel veel plezier en geniet van CuraƧao! Sweeet šŸ„°

We hebben daarna weer een heerlijk weekend gehad, waarin we natuurlijk naar het strand zijn geweest, op stap zijn geweest en toch maar weer eens aan ons scriptie hebben gewerkt.Ā

De afgelopen schoolweek was rustig. We hadden vijf dagen stage, en de rest van de dag hebben we aan ons scriptie gewerkt en thuis gerelaxt.. aan het zwembad of in de zon, dus we hebben niks te klagen! Een hoogte.. of dieptepunt deze week was het ongedierte in huize Ananas 2... Op dinsdag ontdekte ik best wel wat mieren op mijn kamer... Ze kwamen uit het stopcontact en van daaruit liepen ze in een rechte lijn naar de vloer, naar de andere kant van mijn kamer, langs de kast, richting mijn handbagagekoffer šŸ˜«šŸ˜«šŸ˜«. Eventjes mijn kamer ontruimd en mā€™n zo goed als volle bus droogshampoo maar eens uitgeprobeerr en zo goed als leeggespoten op de mieren, aangezien ik geen anti-insecten spuitbus meer had šŸ˜….
Gelukkig hielden de mieren niet zo van droogshampoo en waren ze snel verdwenen.. Verder zijn we deze week in huis ook weer een paar dikke kakkerlakken tegengekomen.. en zelfs rattenkeutels šŸ˜µ.. Maar verder is het hier heel schoon.. šŸ™„šŸ¤”

Ik ga nu genieten van mijn weekend! Nog maar 4 weekenden op dit prachtige eiland te gaan.. en dan ben ik alweer terug in het vertrouwde Maasbree en sta ik weer met mijn vriendinnetjes te dansen op de kermis šŸ˜®.Ā

Liefs en een dikke kus šŸ˜˜
Sjuul

Fotoā€™s

1. Jantine:
    12 april 2019
    Lekker um te leaze Sjuul! Geniet nog maar ff
  2. Ank:
    12 april 2019
    Toffe blog...veel plezier de laatste 4 weken...en maak ze onvergetelijk!
  3. Nicole & Eric:
    13 april 2019
    Schoeen verhaol Sjuul, geniet de komendje 4 waeke, want waaj jae meij maaktj met eur twieeje ( en de rest) is once in a lifetime!
  4. Marjo:
    13 april 2019
    Wat een leuke gezellige blog om te lezen. Zie dat je heel wat beleefd daar gewƩldig!!!!
    Geniet nog een paar weekjes op CuraƧao en vooral van alles wat op je pad komt( behalve van het ongedierte) dikke kus terug šŸ‘„šŸ‘„šŸ‘„šŸ‘„šŸ˜‡
  5. Nel:
    13 april 2019
    Leuk um ut allemaol te laeze Sjuul......geniet nog van de letste 4 waeke en den kin ik dien dansmoves vas urges bewĆ“ngere met de kermis šŸ’‹
  6. Karin smets:
    Ha sjuul,
    Nog heel veel plezier de laatste weken! Geniet er nog van!